L’Estro Armonico de Vivaldi (Sant Just Desvern)

PROGRAMA

En aquesta cita gaudirem dels 12 concerts que va composar Vivaldi al 1711. Sota el nom d’ “Estro Armonico“, conformen l’opus 3 del compositor, una “inspiració” armònica imperdible. No us perdeu aquest concert de les residències de la OBB a Sant Just Desvern.

L’Estro Armonico de Vivaldi (Martorelles)

PROGRAMA

En aquesta cita gaudirem dels 12 concerts que va composar Vivaldi al 1711. Sota el nom d’ “Estro Armonico“, conformen l’opus 3 del compositor, una “inspiració” armònica imperdible. No us perdeu aquest concert de les residències de la OBB a Martorelles.

L’Estro Armonico de Vivaldi (Sant Feliu de Llobregat)

PROGRAMA

En aquesta cita gaudirem dels 12 concerts que va composar Vivaldi al 1711. Sota el nom d’ “Estro Armonico“, conformen l’opus 3 del compositor, una “inspiració” armònica imperdible. No us perdeu aquest concert de les residències de la OBB a Sant Feliu de Llobregat.

Les quatre estacions de Vivaldi

PROGRAMA

A. VIVALDI: Concert per orquestra RV 121 en Re Major
A. VIVALDI: Concert “alla rustica” per orquestra i continuo en Sol Major rv 151
A. VIVALDI: Concert Op 3 núm. 9 per violi sol en Re Major
A. VIVALDI: Concert Op 3 núm.11 per dos violins i violoncel en Re Menor
A. VIVALDI: Concert Op 3 núm. 12 per violi sol en Mi Major
A. Vivaldi: Concert  núm. 1 en Mi Major, Op. 8, RV 269, “Primavera”
A. Vivaldi: Concert núm. 2 en Sol Menor, Op. 8, RV 315, “Estiu”
A. Vivaldi: Concert núm. 3 en Fa Major, Op. 8, RV 293, “Tardor”
A. Vivaldi: Concert  núm. 4 en Fa Menor, Op. 8, RV 297, “Hivern”

Les quatre estacions de Vivaldi és, sens dubte, un dels documents sonors més cèlebres de la literatura musical occidental. En realitat són quatre dels dotze concerts que Vivaldi va compondre el 1723, amb el títol Il Cimento dell’armonie e dell’inventione: el Concert núm. 1 en Mi Major, Op. 8, RV 269, “Primavera”, el Concert núm. 2 en Sol Menor, Op. 8, RV 315, “Estiu”, Concert núm. 3 en Fa Major, Op. 8, RV 293, “Tardor”, Concert  núm. 4 en Fa Menor, Op. 8, RV 297. Aquestes quatre peces que conformen la icònica obra tenen, cadascuna, relació amb una estació de l’any i es basen en un sonet -possiblement atribuïble al mateix Vivaldi. Tots tenen estructura de tres moviments, amb un de de lent al centre i dos de ràpids a l’inici i a la fi, com era habitual. Ens trobem amb una meravella de la composició que ha restat com l’arquetip del que al segle XIX anomenaríem música programàtica, justament, per basar-se en un “relat” i tenir intenció descriptiva i metamusical.